20-sta lista zakazanych linii lotniczych

2 lutego 2013
Autor:

Pod koniec 2012roku nastąpiła aktualizacja czarnej listy linii lotniczych przygotowywana przez Komisję Europejską. Wszyscy przewoźnicy, którzy się na niej znajdą mają zakaz operowania na obszarze Unii Europejskiej. W zestawieniu królują mali przewoźnicy z Afryki, którzy nie spełniają norm bezpieczeństwa przyjętych przez UE. Jest to już dwudziesta aktualizacja czarnej listy.

Czarna lista

Najnowszy wykaz Komisji Europejskiej obejmuje prawie 290 przewoźników z 20 państw. Wszystkie te linie lotnicze otrzymały całkowity zakaz wykonywania przewozów w Unii Europejskiej. Wśród firm są operatorzy, którzy pozwolenie na działalność lotniczą otrzymali w takich krajach jak: Afganistan, Angola, Benin, Demokratyczna Republika Konga, Dżibuti, Erytrea, Filipiny, Gabon, Gwinea Równikowa, Indonezja, Kazachstan, Kirgistan, Republika Konga, Liberia, Mozambik, Sierra Leone, Suazi, Sudan, Wyspy Świętego Tomasza i Książęca oraz Zambia. Oczywiście są wyjątki oraz takie linie, które otrzymały tylko pewne ograniczenia. Wśród nich jest 10 przewoźników: Air Astana z Kazachstanu oraz Afrijet, Gabon Airlines i SN2AG z Gabonu, Air Koryo z Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, Airlift International z Ghany, Air Service Comores, Iran Air, TAAG Angolan Airlines i Air Madagascar. Mogą one wlatywać w przestrzeń powietrzną Unii Europejskiej, lecz według określonych warunków.

20 zestawienie czarnej listy linii lotniczych obejmują także trzech indywidualnych przewoźników: między innymi Conviasa z Boliwariańskiej Republiki Wenezueli, Blue Wing Airlines z Surinamu, oraz Meridian Airways z Ghany.

Całkowitym zakazem objęci zostali wszyscy operatorzy z Erytrei, samoloty nie spełniają warunków bezpieczeństwa, a od ostatniego zakazu, kiedy Unia miała spore zastrzeżenia, nic się nie zmieniło. Linie lotnicze z Erytrei w żaden sposób nie starają się ograniczyć ryzyko, nawet państwo nie podejmuje żadnych środków.

Z najnowszej edycji czarnej listy zniknęło także kilka linii, głównie te, które poprawiły bezpieczeństwo oraz zastosowały się do nakazów UE. Wykreśleni zostali przewoźnicy z z Mauretanii dzięki poprawie bezpieczeństwa swoich usług. Podobne kroki zostały podjęte w przypadku jordańskiego przewoźnika Jordan Aviation.

Zmiany na dobre zaszły także w Libii, gdzie sytuacja ostatnio nie jest za ciekawa. Unia Europejska zakwestionowała sposób nadawania przewoźnikom certyfikatu. Prowadzono negocjacje nie poszły na marne. Władze Libii zgodziły się wydać zakaż lotów do Europy do czasu ponownej rzetelnej certyfikacji. Kiedy UE zatwierdzi certyfikaty samoloty libijskich przewoźników będą mogły lądować w Unii.

Wiceprzewodniczący KE do spraw transportu Siim Kallas przyznaje, że nastąpił istotny postęp. Wspólnota z radością przyjęła poprawę bezpieczeństwa u mauretańskich przewoźników i możliwość wykreślenia ich z czarnej listy. Dla Unii Europejskiej bezpieczeństwo jest priorytetem, nie można w tej sprawie stawiać na kompromis, dlatego dla Erytrei granice UE zostały zamknięte.

Źródło: http://tanie–loty.net/


Kod HTML artykułu - ułatwia przedruk artykułu na Twojej stronie www:

Dodaj komentarz