5 Najważniejszych cech, które powinien mieć każdy system CRM

3 lutego 2013
Autor:

Firmy, które wierzą w koncepcję funkcjonowania skoncentrowanego na potrzebach klienta będą oczywiście chciały wybrać najlepszy system CRM do swoich potrzeb, a przy takim wyborze na rynku, jakich funkcji powinno kierownictwo firmy poszukiwać? Oto pięć najważniejszych cech.

1. Funkcja analizy danych klienta

Znawcy rynku walczą, aby uzasadnić, że ich budżety mogą ogromnie skorzystać z funkcji analizy danych współczesnego systemu CRM. W trudnych ekonomicznie czasach kierownictwo firm jest zmuszone do coraz ostrzejszej kontroli wydatków każdego działu, aby dokonywać stosownych cięć tam, gdzie dochód nie uzasadnia przydzielonych środków. W związku z tym idealną sytuacją jest, aby każdy system CRM posiadał funkcję analizy danych, przy czym posługując się różnymi kryteriami, otrzymuje się wyniki do kampanii marketingowych, które są zgodnie z nimi stosowane w dalszym ciągu lub odrzucone.

2. Śledzenie sieci społecznościowych

Rewolucja sieci społecznościowych wpływa na działalność przedsiębiorstw na wiele sposobów, nie mówiąc już o tym, że muszą one być o wiele bardziej przejrzyste i zorientowane na CRM w celu utrzymania istniejących klientów i pozyskania nowych. Klienci mogą komunikować się ze sobą w bezprecedensowy sposób, który jeszcze kilka lat temu był im obcy i niezrozumiały. W dzisiejszych czasach klienci uważają za oczywiste formę skargi na firmę pozostawioną  w przestrzeni internetowej na Facebooku, lub wirusowego rozprzestrzeniania informacji o produkcie na Twitterze.

3. Dostosowane funkcjonalności

Opracowanie nowych sposobów, aby służyć klientom w jak najbardziej skuteczny sposób jest możliwe, gdy system CRM ma element indywidualnego projektu, zamiast zakupionego pasującego do wszystkich pakietu  który nie może być na tyle elastyczny, aby poradzić sobie z bardziej konkretnymi potrzebami firmy. W związku z tym ważne jest, aby inwestować ile się da w spersonalizowane rozwiązania, ewentualnie przy udziale konsultanta. Zakup najtańszego rozwiązania może być czasem błędem budżetowym, jeśli okaże się, że nie  spełnia potrzeb firmy.

4. Elastyczność, prognozowanie trendów

Możliwość przeprowadzenia analizy zachowań kupujących i prognoz trendów na rynku jest jednym z podstawowych atrybutów potrzebnych do systemu CRM. Klienci mogą się dokładniej zaznajomić z sieciami społecznościowymi, a możliwości dokonywania zamówienia towarów wzrastają z normalnych godzin handlowych na cały dzień i całą noc, przez cały rok. Eliminowane są ograniczające bariery dla zakupu towarów lub usług. Narzędzie ułatwiające analizę, jak rozprzestrzenianie się outletów handlowych zmienia sposób działania firmy, a tym samym osiąganie celów sprzedaży jest naprawdę ważne, aby wyprzedzać konkurencję i mieć umiejętność przewidywania potrzeb klientów.

5. Funkcje śledzenia konsumentów

Funkcje w systemie CRM, które umożliwiają śledzenie słów kluczowych, umożliwiają firmom odczytywanie i przeglądanie komentarzy na temat własnych produktów i usług, jak również opinii o swoich konkurentach. Lokalizowanie i śledzenie źródła opinii złośliwych jest również możliwe i daje firmie szansę zwalczania problemów zaistniałych w internecie.

Mogą one potencjalnie albo śmiertelnie zaszkodzić reputacji firmy albo poważnie zwiększyć zyski. W każdym razie posiadanie tej funkcji CRM może albo zaradzić albo wspomóc firmę.


Kod HTML artykułu - ułatwia przedruk artykułu na Twojej stronie www:

Dodaj komentarz