Dobroczynne działanie kwasów omega-3

22 lutego 2013
Autor:

Z każdym dniem coraz częściej słyszymy zarówno w mediach, jak i w fachowej literaturze, o tym, że kwasy omega-3 są niezbędne dla naszego organizmu. Mówi się również, że niestety nie jest łatwo, nawet w zróżnicowanej i dobrze zbilansowanej diecie, przyjmować takie ich ilości, by uzupełnić istniejące niedobory.

Z drugiej strony zachwala się te niezbędne kwasy tłuszczowe za dobroczynne działanie praktycznie na cały organizm. Aż trudno wymienić wszystkie ich zalety, jednak my postaramy się podsumować je krótko, aby uświadomić ich znaczenie dla zdrowia i długiego życia każdego człowieka.

Niedobór kwasów omega-3 może powodować i przyśpieszać powstawanie groźnych chorób, do których zaliczamy:

-       atopowe zapalenie skóry

-       alergie

-       choroby nowotworowe

-       nadciśnienie

-       miażdżycę

-       arytmię

-       osteoporozę

-       stany zapalne

-       nerwice

-       depresję

-       otyłość.

Lista ta nie jest skończona, zawiera jedynie przykłady objawów skrajnego niedoboru tego rodzaju tłuszczu w naszym organizmie. Inne, mniej poważne objawy, które możemy zaobserwować to także łupież, zaburzenia funkcjonowania skóry, spowolnione gojenie się ran, łamliwe paznokcie i słabe włosy, pękanie i przesuszenie skóry, a także problemy z układem moczowym.

Aby ustrzec się tych wszystkich niepokojących objawów, a także spowolnić rozwój wielu chorób powinniśmy zadbać o odpowiednią podaż kwasów omega-3 w naszej diecie. Przyczyni się to do wielu pozytywnych skutków dla organizmu, ponieważ kwasy omega-3 są odpowiedzialne za:

-       wspomaganie leczenia chorób układu nerwowego

-       łagodzenie objawów menopauzy

-       przeciwdziałanie chorobom kardiologicznym, w tym rozwojowi miażdżycy lub arytmii

-       wspomaganie odtłuszczenia wątroby

-       zwiększanie przemiany materii, stymulowanie metabolizmu

-       hamowanie powstawania tkanki tłuszczowej

-       obniżanie poziomu cholesterolu LDL

-       zmniejszenie ryzyka cukrzycy

Jak możemy zauważyć, lista dobroczynnej działalności niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych jest bardzo długa. Nie powinniśmy się zastanawiać nad potrzebą uzupełniania ich w swojej diecie, ponieważ jest to niezbędne. Przemyśleć powinno się jednak formę suplementacji. Warto wspomnieć, że Europejskie Towarzystwo Kardiologiczne rekomenduje przyjmowanie kwasów omega-3 zarówno w formie naturalnej, jak i w postaci gotowych preparatów. Szczególnie poleca tutaj estry etylowe, których nie znajdziemy w najbardziej popularnych tranach i suplementach diety w formie kapsułek, które dostarczają kwasów EPA i DHA, a nie ALA. Ten ostatni typ możemy jednak znaleźć w olejach pochodzenia roślinnego, np. oleju lnianym lub OmegaRegen Cardio, który zawiera również niezbędne przy profilaktyce kardiologicznej witaminy.

http://flcpharma.pl/


Kod HTML artykułu - ułatwia przedruk artykułu na Twojej stronie www:

Dodaj komentarz