Pozycjonowanie stron WWW

1 maja 2013
Autor:

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (Search Engine optimization – SEO), czyli prościej mówiąc – pozycjonowanie, ma na celu doprowadzenia danego serwisu, strony internetowej czy firmy do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych, takich jak np. Google. Dokonuje się tego przy użyciu określonych słów i fraz kluczowych, których prawdopodobieństwo wpisania przez przeciętnego użytkownika do wyszukiwarki jest bardzo wysokie.

Pozycjonowanie WWW jest jednym z zagadnień szeroko rozumianego marketingu internetowego. Najbardziej popularną formą pozycjonowania jest tzw. Link Building, czyli prowadzenie działań promocyjnych poza witryną docelowego klienta (off-page). Obecność w Internecie jest ówcześnie elementem nieodłącznym, niezbędnym do osiągnięcia sukcesu. Najczęściej pozycjonowaniem zajmuje się profesjonalna agencja reklamowa. Wrocław i wszystkie tego pokroju miejscowości posiadają bardzo bogatą gamę agencji, które co rusz przekrzykują się coraz to lepszymi wynikami i osiągnięciami.

Pozycjonowanie sięga czasów powstania pierwszych wyszukiwarek internetowych. W tamtych czasach, nie było ono bardzo skomplikowane, gdyż ranking stron tworzył się na podstawie słów kluczowych podanych przez autora strony. Stwarzało to łatwą okazję do manipulacji różnego rodzaju informacjami, dlatego z biegiem czasu wyszukiwarki zaczęły ignorować zwykłe nagłówki, a zaczęły skupiać się również na zawartości i treści danej strony. W Polsce pierwszy boom pozycjonowania pojawił się na przełomie lat 2003/2004, kiedy to słowem kluczowym był „kretyn”, a miejscem docelowym strona internetowa polskiego posła Andrzeja Leppera. Po tym zdarzeniu pojawiło się wielu naśladowców, którzy zaczęli stosować tę metodę przy wykorzystaniu innych słów dla nieco bardziej ambitnych, również zarobkowych celów.

Jeśli mowa o pozycjonowaniu, warto znać kilka podstawowych zagadnień terminologicznych. PR, czyli PageRank, to algorytm wyszukiwarki Google, który oblicza ważność danej strony. Im PR wyższy, tym strona jest bardziej wartościowa, i tym większe są szanse, że pozycjonowany klient zdobędzie wyższą pozycję w rankingu. Anchor Text to wspomniane wcześniej słowo/fraza-klucz, które wkomponowane w zdanie stanowi odnośnik do strony internetowej serwisu lub firmy. PA, czyli PageAuthority, pełni podobną funkcję do PR, gdzie określa poziom autorytetu strony, na której chcemy pozycjonować. I również podobnie – im wyższy PA, tym lepiej.

Często można spotkać się z opinią, że pozycjonowanie to ładniejsza nazwa spamowania. Mimo wszystko, można to robić w sposób etyczny, niekontrowersyjny i nie zaśmiecający wyszukiwarek. Aby zostać pozytywnie odebranym i nie doprowadzić do usunięcia strony z wyników wyszukiwania, powinno się unikać następujących metod: 1. Nadmiernego nagromadzenia słów kluczowych; 2. Wprowadzania słów kluczowych niezgodnych z treścią strony; 3. Celowego ukrywania słów kluczowych, np. użycia czcionki w kolorze tła, umieszczania słów kluczowych w miejscach niewidocznych bądź rzadko odwiedzanych przez internautów; 4. Cloakingu (ang. płaszcz), gdzie dostarcza się wyszukiwarce specjalnie spreparowaną wersję strony.


Kod HTML artykułu - ułatwia przedruk artykułu na Twojej stronie www:

Dodaj komentarz