Jak pokonać konkurentów, którzy opracowali świeży system CRM

3 lutego 2013
Autor:

Gdy konkurentom udaje się

Firmy często odkrywają, że są na rozdrożu w odniesieniu do inwestycji w system CRM. Czasem faktycznie konkurenci traktują klientów w sposób bardziej zindywidualizowany, wskazuje on drogę, którą inni powinny też obrać. Z pewnością warto zaobserwować sposób obsługi klientów przez inne firmy z tej samej branży, można się w ten sposób wiele nauczyć.

Nawet jeśli istnieją czynniki, na które firma nie ma wpływu, takie jak nasycenie rynku, lub napływ nowych firm z różnym podejściem do obsługi klienta, zachowanie lojalności i zaufania ludzi , którzy od Ciebie kupują jest nadal możliwe, pokonując konkurencję w ich własnej grze poprzez rozwój systemu CRM, który okaże się lepszy od innych.

Inwestuj w infrastrukturę aby osiągnąć długoterminowe zyski

Gdy dochód maleje ze zwykłych źródeł przychodu z powodu konkurencji trzeba nieraz podjąć drastyczne środki działania w celu zrekompensowania zmniejszonych zysków. Inwestowanie w system CRM nie od razu daje skutki finansowe, kiedy jednak kierownictwo przemyśli ile ich firma zyska pod względem zintegrowania działań i korzyści  z tego wypływających, trudno odrzucić tę opcję. Długoterminowe podejście jest konieczne w czasach trudności gospodarczych i choć krótkoterminowe zyski mogą wydawać się atrakcyjne, inwestowanie w infrastrukturę firmy z całą pewnością zapewni miejsca pracy i bezpieczeństwo zawartym kontraktom.

Bądź świadom w jakim kierunku zmierza rynek

System CRM działa ponieważ pomaga firmom przewidzieć trendy i przewidzieć prognozy sprzedaży z większą dokładnością. Choć z pozoru jakiś konkretny produkt może dobrze sobie radzić, jednak dopiero po przeprowadzeniu analizy sprzedaży ukazuje się zaskakujący obraz, wskazujący na to, że te najbardziej zaskakujące aspekty działalności są faktycznie najbardziej opłacalne. Będąc w czołówce gry marketingowej mogą korzystać z systemów CRM do wszechstronnego planowania mając tą pewność, że idą w dobrym kierunku.

Okazje do refleksji i rewizji

Warto skorzystać z okazji do refleksji, odnośnie sposobu funkcjonowania firmy w porównaniu do norm branżowych i przy użyciu szeregu kluczowych wskaźników wydajności, na przykład czasu spędzonego na rozwiązywaniu reklamacji lub procent utrzymania klientów w różnych obszarach firmy przez dany okres. Pozwala to na przygotowanie pięcioletniego planu w celu dokonania konsolidacji i odniesieniu celów spółki oraz wskazaniu pracownikom jasnych celów do pracy  ukierunkowania, dla ich własnego bezpieczeństwa pracy. Solidarność zespołowa zawsze będzie miała ostateczne słowo w zakresie sposobu opieki nad klientem, ponieważ personel firmy jest bardziej szczęśliwy i bardziej zaangażowany.

Integracja systemu CRM daje firmie perspektywę skoncentrowania się na swoich własnych praktykach w zakresie obsługi klienta, a także sposób, w jaki informacje działów marketingu i technologii uzupełniają się nawzajem. Dodawanie pracownikom pewności w pracy nad tymi samymi celami, dzielą taką samą misję aby traktować klientów z taką samą troską utwierdza w przekonaniu, że bez względu na nowoczesność sposobów działania nowo wschodzącej konkurencji, ustabilizowana firma nadal utrzymać się na powierzchni…


Kod HTML artykułu - ułatwia przedruk artykułu na Twojej stronie www:

Dodaj komentarz