Zarządzanie relacjami z klientami oraz zastosowanie CRM

22 lutego 2013
Autor:

Wielu biznesmenów odnoszących sukcesy mówi, że dla firmy niezbędne są dobre relacje z klientami, jeżeli firma ma prosperować i rozwijać się. Ponieważ obecnie wiele osób uważa, że tak rzeczywiście jest, projektowane są systemy oprogramowania, które szczególnie skupiają się na relacjach z klientami. Jednym z tych systemów jest system zarządzanie relacjami z klientami (CRM). Nie jest to wyłącznie rozwiązanie techniczne służące zarządzaniu relacjami z klientami, ale jest to filozofia, która mówi w jaki sposób przyciągać nowych klientów, jakie usługi dotyczące klientów świadczyć, w jaki sposób radzić sobie z istniejącymi już klientami w celu utrzymania ich oraz w jaki sposób identyfikować potencjalnych klientów. Głównym motywem stojącym za dobrymi relacjami z klientami jest osiąganie wysokich poziomów zysków i niskich poziomów kosztów operacyjnych. Dokładnie tego dokonuje system CRM.

Dlaczego wykorzystywać CRM?

W dzisiejszych czasach większość firm napotyka na istotny problem utrzymywania oraz przyciągania klientów jak również wykorzystywania technologii lub zasobów ludzkich w celu osiągnięcia tego bardzo kosztownego zadania. Przy pomocy system CRM firmy nie tylko mogą znaleźć nowych potencjalnych klientów, ale również utrzymać dotychczasowych. System ten pomaga identyfikować potrzeby klientów, można zaplanować produkcję i usługi zgodnie z ich wymogami. W chwili obecnej firmy zdają sobie sprawę, że klienci stanowią majątek firmy a więcej kapitału i uwagi należy poświęcić temu konkretnemu aspektowi firmy. System ten informuje o tym, czego potrzebują klienci oraz w jaki sposób można spełnić ich potrzeby, jak również dać im dokładnie to, czego oczekują.

Korzyści CRM

CRM może być trudny w obsłudze jeśli jego możliwości nie są w pełni wykorzystane. Jednak jeśli firma wie w jaki sposób wykorzystać go z korzyścią dla siebie, wtedy okaże się on ogromnie skuteczny dla firmy. W momencie, gdy dokładnie wiesz, czego potrzebują klienci wtedy na czas możesz przygotować ich zamówienia i zatroszczyć się o lepszą jakość, co spowoduje wzrost sprzedaży gdyż klienci będą zadowoleni i zawsze będą chcieli współpracować z twoją firmą w przyszłości. Ponadto, jeśli twoi klienci są zadowoleni ze świadczonych usług, reputacja twojej firmy wzrośnie a twoja firma będzie mieć lepszą pozycję na rynku. Jeżeli jesteś w stanie utrzymać klientów, perspektywy sprzedaży również wzrosną a koszty operacyjne zmaleją ponieważ nie musisz już inwestować w wielkie ogłoszenia i obsługę klienta w celu zdobywania nowych klientów. Wydajność rynkowa firmy również wzrośnie a ty będziesz mógł zwiększyć wynagrodzenie pracowników. Sprawi to, że będą oni czuli, że są obdarzeni zaufaniem oraz będą bardziej pracowici w celu generowania lepszych wyników. CRM identyfikuje również klientów, którzy przynoszą największy zysk i tych którzy nie przynoszą dużego zysku. Pierwszej grupie możesz poświęcić więcej uwagi, aby dać jej bardziej satysfakcjonujące rezultaty, natomiast drugiej możesz świadczyć bardziej ekonomiczne usługi. W momencie, gdy firma posiada całkowitą pewność, że utrzymała swoich doczasowych klientów, może skupić się ona na przyciąganiu nowych klientów w celu rozwoju działalności. Będzie to również łatwiejsze, gdyż przy pomocy oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami będziesz w oczywisty sposób świadom nowych trenów rynkowych oraz w każdym momencie możesz wprowadzić nowy asortyment produktów w celu przyciągnięcia większej liczby potencjalnych klientów.


Kod HTML artykułu - ułatwia przedruk artykułu na Twojej stronie www:

Dodaj komentarz