30 stycznia 2023

Usługi SEO – wybieraj doświadczone agencje

Kampania SEO - dowiedz się więcej o ofercie na seo4.net.

Przedsiębiorstwa oraz właściciele portali internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to próbowanie starań osobiście. Nie dysponując doświadczeniem w obszarze SEO i nie obserwując systematycznie wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować właściwie i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugie podejście to stworzenie etatu dla wprawnego SEOwca, aczkolwiek nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam dodatkowo eksperci od programowania, projektowania graficznego, copywritingu czy kampanii Google Ads, którzy służą merytoryczną pomocą w tych kwestiach.

Postaw na sumienną i transparentną firmę SEO

Polskich agencji SEO jest wiele. Co wziąć pod uwagę podczas doboru podmiotu, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto postawić na markę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a także tych marketingowych czy kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze gwarantuje należytą jakość usług. Współpracując z firmą, która istnieje od mniej więcej dekady, można mieć pewność, iż ma ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować szerokie portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach publikują sekcję „Case study”. Zanim sygnuje się umowę trzeba przeanalizować studia takich przypadków, aby samemu sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Dobra agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o harmonogramie prac na zbliżające się miesiące, jak również przekazuje sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Następny zasadniczy aspekt to spersonalizowana oferta i dobranie strategii działań do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o pomocnicze dane o firmie, potrzebne do zaprezentowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odszukać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych do chwili obecnej działaniach SEO i o kluczowych dla klienta towarach czy usługach, które zamierza wypromować.

Jaki system rozliczenia z firmą SEO jest właściwy?

Nieufnie warto potraktować agencje SEO, które proponują rodzaj umowy z opłatą za wypracowany efekt. W takim systemie klient płaci agencji SEO wtedy, kiedy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To wciąż często spotykany rodzaj rozliczeń, jednak wiąże się z dużym zagrożeniem – można wszak uzyskać szybkie rezultaty łamiąc reguły ustalone przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym solidna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Jeśli idzie o cenę za współpracę z agencją SEO, to z rzadka bywa ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszelkie przedstawione w nim prace. W kolejnym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są znacznie mniejsze.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]