5 czerwca 2023

Podstawowe informacje o ściąganiu filtrów Google

Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Pomimo zabiegów, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może uszczuplić finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem fachowcom.