30 stycznia 2023

Biznes powinien zaistnieć w mediach – o produkcji filmów promocyjnych

Często obraz znaczy więcej niż tysiące słów – to słynne chińskie przysłowie. Sprawdza się ono także w marketingu, który od lat korzysta z efektywności wizualnych środków przekazu. Na początku były to wyłącznie fotografie, aczkolwiek wraz z postępem techniki i zwiększeniem dostępu do kina, a potem internetu oraz telewizji, powoli przyszła kolej na filmy. Dziś spoty stanowią jeden filarów ogólnoświatowych i lokalnych kampanii – nieważne, czy idzie o kształtowanie wizerunki marki, akcje społeczne czy też promocję jakiegoś produktu. Tak szerokie przeznaczenie filmów promocyjnych umożliwia w głównej mierze różnorodność ich odmian, między którymi bez trudu można odnaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do planowanej taktyki reklamowej.

Filmy reklamowe – typy i ich zastosowanie

Najpopularniejszym typem produkcji filmowych, które okazują się niezastąpione w trakcie promocji produktów są spoty reklamowe. Dobrze znamy je z telewizji, ale ostatnio równie ważnym sposobem ich dystrybucji stał się również internet – często napotykamy je na portalach informacyjnych bądź YouTube, poza tym popularnym zabiegiem jest nadawanie ich w tramwajach i autobusach. Trzeba napomknąć też o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią strategii kreowania właściwego wizerunku firmy w oczach przyszłych pracowników i partnerów. Ważnym gatunkiem są oprócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zlecają nie tylko firmy, ale też różne instytucje – m.in. te zajmujące się reklamą organizacji charytatywnych, regionów lub miast czy fundacji. To instrument przydający się znakomicie do przedstawienia przebiegu wszelkiego typu inwestycji (na przykład budowy dróg czy fabryk), uroków danego miejsca bądź szczegółów działalności charytatywnej. Podobną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj reportażu z wielorakich wydarzeń branżowych.

Filmy promocyjne – u kogo zamówić ich przygotowanie?

Żeby promocja oparta o filmy reklamowe dała przewidywane wyniki, powinny one wyróżniać się wysoką jakością. Dlatego produkcję filmów wypada zlecić sprawdzonej, profesjonalnej firmie. O poziomie usług świadczonych przez konkretne studio sporo powie nam galeria jego dotychczasowych prac. Nie bez znaczenia jest też to, z jakiego sprzętu ono korzysta. Chodzi m.in. o drony pozwalające na realizację fascynujących ujęć z lotu ptaka, właściwie obligatoryjnych w dzisiejszych filmach korporacyjnych i promocyjnych.