Private blog network - w tym miejscu dowiesz się więcej o korzystnej ofercie.
By konsument wyszukał twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, ale również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i pomocne dla użytkownika artykuły. Jednak nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN – przydatne jako część rozbudowanej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, gdyż są budowane a potem administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam treści. PBNy są zazwyczaj używane jako jeden z punktów rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość pozyskania dużej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Minusem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a następnie należy przeznaczać niemało czasu na zachowanie ich na właściwym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem
PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej telefon bądź e-mail, nazwa i adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, profil w internetowym rejestrze firm lub artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Kolejny interesujący sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej jakość pierwotnego wpisu, dlatego że natrafianie na linki do niego na różnych witrynach w sieci rozumieją jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały przydatne, warte przeczytania teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie z doradztwem finansowym, aktualnymi informacjami, prawem oraz zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO
Podobne wpisy
Komunia dziecka – o czym powinno się pamiętać?
Kiedy i dlaczego warto korzystać z usług cateringu kanapkowego?
Nie możesz zatrudnić księgowego? Pomoże biuro rachunkowe