6 grudnia 2023

Znamy trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Święto Pracy czy koncert popularnego zespołu. Ten wariant pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Przeważnie należy rozpocząć je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmienioną treść strony internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Następny rodzaj pozycjonowania to dobre i wypróbowane wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą właściwego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to także znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest też to, iż rośnie trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty sportowe Nike Tanjun białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 czarna,
– telefon Huawei P8 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne szczególnie dla sklepów internetowych. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przede wszystkim:
– dzielnicę (przykładowo “sklep RTV Wilda”)
– miejscowość (“gitarzysta Kraków”)
– państwo (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do osób zamieszkujących w tym samym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest preferowania również wtedy, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie jest w stanie rywalizować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]