Podróże motocyklem są komfortowe i dają wiele swobody, jednakże jeśli wybieramy się na kilkudniowy wypoczynek bądź dalszą wycieczkę może się okazać, iż wszystkie niezbędne nam przedmioty nie pomieszczą się w standardowej wielkości plecaku czy camelbagu. Częstokroć również wożony bagaż jest dość ciężki przez co osadzenie go na grzbiecie może mieć wpływ na bezpieczeństwo podróży. W takich sytuacjach należy rozważyć zakup kufra motocyklowego.
Kufer centralny i boczny – podstawowe różnice
Kluczowym problemem, przed którym staje posiadacz pojazdu szukający kufra na motor jest to, czy kupić kufry boczne czy lepiej postawić na kufer centralny. Jeżeli na motocyklu jeździmy przeważnie po mieście, a nasze dalsze wyjazdy to przeważnie jednodniowe, niezbyt odległe trasy za miasto, wystarczy w zupełności kupić i zamocować kufer centralny. Pojemność kufrów centralnych wynosi zwykle od trzydziestu do pięćdziesięciu litrówi jest to przestrzeń wystarczająca, aby pomieścić wszystkie przydatne akcesoria, rękawiczki, drugą kurtkę, a w niektórych sytuacjach nawet kask dla pasażera. Plusem kufrów centralnych jest to, że obciążenie rozkłada się równomiernie, jako że zakładane są one na stelażach za plecami motocyklisty. Odmiennie jest przy mocowaniu kufrów bocznych – te montuje się po jednym z każdego boku jednośladu. Stąd też przy chowaniu przedmiotów o znacznej wadze trzeba pamiętać, by ich balast podzielić stosunkowo równomiernie na oba kufry, aby nie spowodować ściągania pojazdu w trakcie podróży na prawo albo lewo.
Które kufry motocyklowe kosztują paręset, a które parę tysięcy złotych?
W sklepach oferowanych mnóstwo kufrów motocyklowych, które różnią się od siebie nie tylko kubaturą, ale także materiałem, z którego są wyprodukowane (przykładowo wzmocnione tworzywa sztuczne albo wytrzymałe i lekkie aluminium). Z pewnością wybierając kufry motocyklowe należy kierować się w głównej mierze ich solidnością i tym, czy gwarantują ochronę schowanych do nich rzeczy. Jednakże dla licznych kierowców istotnym faktorem, nierzadko znacznie wpływającym na końcową decyzję o ich zamówieniu, będzie również ich cena. Kufry centralne, z racji tego, że są mniejsze oraz łatwiejsze do zainstalowania, nie są ogromnym wydatkiem. Wysokiej jakości kufer tego typu można kupić już za paręset złotych. Natomiast kufry boczne, które kupuje się wespół z pełnym zestawem do instalacji na motocyklu, obejmującym odpowiednie adaptery, stelaże, ale także nierzadko i zabezpieczenia antykradzieżowe, to już koszt sięgający kilku tysięcy złotych.
Nasza siedziba:
Legato Motocykle
ul. Mogilska 97
31-545 Kraków
Mob.: +48 697-948-899, +48 697-948-666
E-mail:
[email protected]
Podobne wpisy
Łańcuchy śnieżne – zastosowanie
Jaki kask na motocykl
Czy warto poszerzyć serwis olejowy o płukanki do silnika?